کشف جسد تکه تکه شده در یک گاوداری در مشهد + عکس ماجرای نامه مخبر برای حداقل‌بگیران تامین اجتماعی چه بود؟ | سه میلیون تومان برای متناسب‌سازی نیست! راه اندازی چهارمین مرکز خدمات جامع سلامت آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعمال‌قانون ۱۸۳۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | توقیف ۴۴ خودروی متخلف (یکم مرداد ۱۴۰۳) آخرین وضعیت بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج | ۲۷۰ هزار نفر در صف انتظار هستند (یکم مرداد ۱۴۰۳) چرا کمک هزینه معیشتی معلولان متوقف شده است؟ چرا قانون متناسب ‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به درستی اجرا نمی‌شود؟ انتشار فایل کتاب‌های درس دانش آموزان مدارس از امروز (یکم مرداد ۱۴۰۳) یک‌میلیون تومان متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان کشوری واریز می‌شود، اما برای بازنشستگان تأمین اجتماعی، نه (یکم مرداد ۱۴۰۳) چند راهکار مناسب برای تحمل راحت گرمای شدید این روز‌ها تصادف دو خودرو سنگین در بزرگراه مشهد _ باغچه یک کشته برجای گذاشت (یکم مرداد ۱۴۰۳) تب، سردرد و بدن درد مهمترین علائم بیماری تب دنگی است چه عواملی زمینه‌ساز انسداد سینوس‌ها و ایجاد بیماری سینوزیت می‌شوند؟ فعالیت ۹۵ خانه نگهداری از فرزندان بی‌سرپرست در خراسان رضوی افزایش ۱۹ درصدی بارندگی‌ها در کشور نسبت به سال آبی گذشته اعترافات قاتل سنگدل به قتل نگهبان گاراژ با ضربات سنگ دستگیری فالگیر شیطان‌صفت به جرم آزار و اذیت زن جوان دستگیری متهم به قتل مسلحانه مدیرعامل شرکت ساختمانی در سهروردی پنج کشته و سه مصدوم بر اثر حادثه رانندگی در لرستان+تصویر (۳۱ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مصرف موادمخدر بیشترین میزان مرگ‌ومیر ناشی از مسمومیت‌ها را به خود اختصاص می‌دهد

  • کد خبر: ۲۳۹۹۶۰
  • ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳
مصرف موادمخدر بیشترین میزان مرگ‌ومیر ناشی از مسمومیت‌ها را به خود اختصاص می‌دهد
فلوشیپ سم‌شناسی بالینی و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مسمومیت با موادمخدر، بیشترین میزان مرگ‌ومیر ناشی از مسمومیت‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر بیتا دادپور اظهار کرد: مسمومیت با انواع دارو‌ها و موادمخدر محدود به زمان خاصی نیست و در همه ایام سال معمولاً دیده می‌شود و بیشترین میزان مرگ‌ومیر ناشی از دارو‌ها و مواد مربوط به مخدرهاست.

وی افزود: برخی افراد به صورت تعمدی جهت افزایش سرخوشی و نیز کاهش درد، میزان دوز موادمخدر را بیشتر از دوز معمول مصرفی خود استفاده می‌کنند، غافل از اینکه این افزایش دوز ممکن است چه عواقب خطرناکی برای آن‌ها داشته باشد.

دکتر دادپور مسمومیت با موادمخدر را همراه با علائمی همچون اختلال هوشیاری و نارسایی تنفسی عنوان کرد و گفت: گروه دیگر بیماران بخش مسمومین افرادی هستند که به دلیل مصرف بیش‌ازاندازه دارو‌های اعصاب‌وروان، دچار مسمومیت دارویی می‌شوند.

وی ادامه داد: در این زمینه، بخش مسمومین با بخش روان‌پزشکی ارتباط نزدیکی دارد؛ چون افرادی که اقدام به بیش‌مصرف مواد مخدر و انواع دارو‌ها می‌کنند، گاه دچار اختلالات روحی‌روانی بوده و لازم است خانواده‌ها بدون هراس و شرم از مراجعه به روان‌پزشک، جهت درمان این اختلال اقدام نمایند.

مدیر گروه سم‌شناسی بالینی دانشگاه جایگزین.کردن خودسرانه دارو را از دیگرعوامل مسمومیت عنوان کرد و افزود: افرادی که اقدام به ترک ماده مخدر پرخطر و جایگزین‌کردن آن با مواد مخدر کم‌خطرتر می‌نمایند، با مراجعه به مراکز بازتوانی اعتیاد تحت نظر پزشک، داروی متادون یا بوپرنورفین یا شربت تریاک برای ایشان تجویز می‌شود. این فرد ممکن است، به مرکز درمان اعتیاد مراجعه نکند و اقدام به تهیه دارو از منابعی جز کلینیک مانند دوستان یا عطاری‌ها نماید، لذا ممکن است آن دارو حاوی ناخالصی یا غلظت کمتر یا بیشتر دارو باشد و فرد دچار عوارض یا مسمومیت گردد. 

وی خاطرنشان کرد: گاهی تداخلات دارویی منجر به بروز عوارض و مراجعه افراد به مراکز درمانی می‌شود، لذا بیماری که به هر دلیل به پزشک مراجعه می‌کند، باید پزشک معالج را از دارو‌های مصرفی خود مطلع کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->